”Aku kena badi m4yat tadi ke”

Foto sekadar hiasan.

Untuk makluman ,Kisah seram ini berlaku di sebuah balai polis di Batu Kikir, Negeri Sembilan .Ini adalah kisah benar yang telah diceritakan sendiri oleh tuan empunya badan kepada uwan saya dan uwan saya yg menceritakan kepada saya.Hari itu seperti biasa pukul 7.00 malam En Kassim bertugas di balai polis.

Tiba-tiba balai polis telah menerima satu panggilan yang mengatakan ada satu kemlangan m4ut telah berlaku berhampiran dengan Pekan Batu Kikir.Alah dekat-dekat dengan jambatan besi tu..

En Kassim dan beberapa anggotanya bergegas ke tempat kejadian.Sampai di tempat kejadian dilihat nya sebuah kereta telah bertembung dengan sebuah motosikal. Kereta itu tidak la teruk sangat tahap keremukan nya tetapi motosikal tersebut totally hancur.

Apa plak nasib penunggang nya? Bisik hati En Kassim.Tak jauh dari situ nampak orang ramai tertumpu kepada satu tubuh yang terbujur di tepi jalan.Tak lain tak bukan tubuh penunggang motosikal itu.Nafas nya sudah tiada maknanya dah mennggal dunia. En Kassim dan anggota nya menguruskan myat tadi untuk dihantar ke hospital Kuala Pilah. Selesai semua nya En Kassim pulang semula ke pejabat.

Jam sudah menunjukan pukul 12.00 malam. En Kassim habis duty pukul 6 pagi esok.Kebetulan rakan pejabat beliau ada kecemasan dan perlu balik ke rumah.Tinggal En Kassim seorang diri di balai tersebut.Tiba-tiba dia teringat wajah myat yang diuruskan nya senja tadi.

Bulu tengkuk nya mula meremang di tambah pula angin yang sepoi sepoi berlalu menambahkan lagi sejuk malam itu.Dan masa itu juga la En Kassim teringat kata-kata nenek nya tentang pengurusan myat. Nenek nya pernah bagi tau yang myat ni kadang-kadang ada badi dan boleh lekat pada kita.

En Kassim rasa badannya tidak sedap dan tidak seperti biasa..”Aku kena badi myat tadi ke”, bisik beliau.“Tak boleh jadi ni aku kena mandi ni” kata nya lagi.

Dalam cahaya yang samar-samar di tambah bulan yang dilitupi awan En Kassim memberanikan diri untuk pegi mandi di bilik air belakang pejabatnya.Dalam perjalanan ke bilik air dia rasa macam ada sesuatu yang mengekori nya.Seperti akan ada kelibat.Semua bulu yang ada pada En Kassim meremang.Seram sejuk badan En Kassim lahai. Beliau gagahi juga dan sampai ke bilik air.

Semasa mencuci muka En Kassim tekejut beruk sebab ada seperti suara yang mengganggu beliau dan memanggil manggil…Jantung beliau dah nak jatuh dah bedebar takut takut hantu myat eksiden petang tadi ganggu beliau…. Sekali lagi suara itu berbunyi “pssstt”.pssstt”.

Bertambah takut En Kassim.. Bukan sahaja suara tersebut tetapi disulami juga dengan bau yang sangat wangi…“pssst”.“pssst”.sekali lagi bunyi dan bau wangi…Kali ini En Kassim dah nekad apa nak jadi jadi la dia nak lawan jugak hantu tu.Dan cari dari mana datangnya bunyi tadi.Rupa-rupa nya AMBI PUR la yang bunyi tadi tu.Ambi pur memang la wangi.Suspen je la En Kassim ni hahaha…

Suspen tak kisah seram yang lawak ni.hahahaha.Aku mula-mula baca pun suspen juga.Geram pun ada dengan mamat yang kongsikan kisah seram ni.hahaha.Tapi best juga la.Sekali-sekala layan cerita lawak seram macam ni pun boleh hilang stress apa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *